„One month before Christmas” Special

Da, mai este fix o luna pana la Craciun…vestea asta ar trebui sa va bucure🙂 …m-am gandit ca e momentul perfect sa vorbim despre ce am putea sa ii cerem Mosului anul acesta legat de chitara, caci asta e domeniul de care vorbim.

Ce chitara sa imi cumpar?

Mai intai hai sa vorbim de cateva reguli de baza in achizitionarea unei chitare si apoi sa vedem si cateva produse si preturi concrete. Sfatul meu este, in primul si primul rand, sa nu iti cumperi o chitara daca nu ai cantat deja la una…adica cel mai bine este sa imprumuti una de la cineva, vezi daca te prinde, daca-ti place, etc. …de abia dupa ce ai decis ca esti sigur ca vrei sa canti la acest instrument, atunci poti sa investesti in chitara ta proprie. Motivul este ca foarte multi oameni isi cumpara chitara, dar dupa putin timp isi dau seama ca e prea greu, ca n-au destul timp, etc. si o arunca sub pat pentru termite sau o vand. Deci, ca sa rezumam:

Incearca sa imprumuti o chitara de la o cunostinta si de abia apoi hotareste daca merita sa-ti iei chitara proprie.

Presupunem ca ai parcurs acest prim pas, urmatorul meu sfat este ca atunci cand te duci sa iti cumperi prima chitara, sa rogi pe cineva care canta de mai mult timp sa te acompanieze…sunt mai multe motive pentru care o chitara poate sa fie de proasta calitate. Deci, pe scurt:

Ia pe cineva priceput cu tine cand te duci sa-ti achizitionezi prima chitara.

De asemenea, gandeste-te ce vrei sa canti, caci daca esti genul care vrea sa cante death metal si stiluri asemanatoare, nu ar fi indicat sa-ti iei o chitara clasica🙂 …asa ca daca vrei sa canti melodii clasice, ia-ti chitara clasica (Thank you, Captain Obvious😛 ), daca vrei sa canti rock, ia-ti o chitara electrica (incearca sa-ti iei una fara tremolo daca esti la inceput si nu dispui de un buget consistent), iar daca vrei sa le combini cat de cat pe amandoua si sa canti si folk, atunci solutia ta este o chitara acustica (eu unul recomand aceasta varianta pentru incepatori). Deci:

Decide-te asupra stilului pe care vrei sa il urmezi si cumpara o chitara in concordanta cu el.

Un lucru la care trebuie sa fii foarte atent cand iti cumperi prima chitara este „actiunea” („action” in engleza, nu stiu exact cum se traduce in romana)…ea reprezinta distanta dintre gat si coarde…vrem ca ea sa fie cat mai mica…ca un indicativ, te poti uita la al 12-lea fret si „actiunea” ar trebui sa fie de MAXIMUM 5 mm…o valoare mai mare o sa-ti ingreuneze munca, fiind mult mai greu sa apesi coardele si un adevarat cosmar cand trebuie sa tii barre-uri…In concluzie:

Ai grija ca distanta dintre gat si coarde sa fie cat mai mica.

Un alt sfat pentru incepatori este sa lase coardele de nailon pentru chitara clasica…dupa parerea mea, suna oribil aceste corzi pe o chitara acustica…si la asta se mai adauga si faptul ca vei avea mai mereu chitara dezacordata…Asa ca:

Coardele de nailon se potrivesc doar cu chitara clasica.

Orice fisura sau gaura in lemn va scadea drastic calitatea sunetului.

Fiti foarte atenti ca lemnul sa nu aiba fisuri atunci cand va cumparati chitara.

Ultimul meu sfat este sa nu va luati o chitara foarte ieftina, pentru ca de obicei sunt si de proasta calitate si se canta si greu la ele…mai bine mai strangeti niste bani si cumparati-va ceva ca lumea, ceva la care sa va faca foarte mare placere sa cantati. Ultimul sfat:

Este indicat sa amanati achizitionarea chitarei pana cand veti avea bani de ceva de calitate.

Chitare, Accesorii si Preturi

Am fost astazi pana in magazinul Muzica sa vad cum au mai evoluat preturile…am fost dezamagit sa vad ca o firma de chitare acustice ieftine si bune nu mai exista…firma era „Maxine” (destul de no name) si costau in jur de 230 de lei…din pacate, nu se mai gasesc…asa ca m-am interesat de alte variante.

O sa incerc sa dau cate un exemplu pentru fiecare tip de buget…minim, mediu si „infinit”🙂 .

Daca v-ati decis la o chitara acustica, atunci astea sunt cateva din variantele voastre:

  • Pentru un buget minim, aveti mai multe solutii, dar nu uitati: e cel mai bine sa nu va grabiti si sa mai strangeti niste bani…nu am testat aceasta chitara, dar e o firma decenta si tind sa am incredere ca e buna pentru un incepator…vorbesc despre Aria AW15 …pretul este de doar 250 de lei…nu consider ca arata prea bine, dar aici conteaza doar parerea voastra…o gasiti in magazinul MC Music…arata asa (caciulita e doar sa va reaminteasca ca acesta este un post special de „o luna inaintea Craciunului”😛 ):

Aria AW15

  • Pentru un buget mediu mergem la un alt magazin: Guitar Shop …pentru 875 de lei gasiti ceva foarte bun…este o chitara electro-acustica (adica are si doze incorporate in caz ca vreti sa va luati un amplificator pentru ea) si este si cutaway (eu sunt un mare fan cutaway pentru ca iti ofera mai multa libertate si posibilitati)…chitara este Fender T-Bucket 300 CE…o firma foarte recunoscuta in domeniu…mai mult, instrumentul si arata foarte bine (din pacate nu vine si cu omul de zapada😛 ):

Fender T-Bucket 300 CE

  • Daca aveti un buget absurd de mare, exista destule variante si pentru voi…puteti ori sa va cumparati multe chitare de buget mediu si sa le tot schimbati intre ele😛 , fie puteti sa va luati o chitara acustica foarte buna. Pentru aproximativ 3400 de lei puteti sa va cumparati o chitara pe care o veti intalni de foarte multe ori la mari artisti din domeniu…e chitara la care orice lutier viseaza sa o construiasca…Taylor 110 CE …poate nu e cea mai frumoasa, dar cu siguranta este printre cele mai performante. O puteti gasi in magazinul celor de la Guitar Shop (no Christmas socks included).

Taylor 110CE

Daca v-ati decis asupra unei chitare electrice, astea sunt cateva din variantele voastre:

  • Pentru un buget mic, va recomand un Ibanez GAX75-GP…este o firma foarte buna de chitare electrice dupa parerea mea si au preturi foarte decente…costa 900 de lei si o gasiti la MC Music.

Ibanex gax75p

  • Pentru un buget putin mai mare, puteti sa va achizitionati un Ibanez AG96 DHS …este o chitara de tip hollowbody (preferatele mele…de fapt am una din aceeasi serie pe care o voi prezenta candva in curand)…arata foarte bine si costa in jur de 2100 de lei. Este disponibila in stocul celor de la MC Music.

Ibanez AG96 DHS

  • Pentru 8000 de lei puteti sa aveti in casa un diamant al instrumentelor cu 6 coarde…desigur, Gibson Les Paul…se poate zice ca acest pret e chiar mic in comparatie cu performantele chitarei…destul de probabil nu exista niciun chitarist cunoscut care sa nu aiba asa ceva in colectia sa…o gasiti la Guitar Shop….I give you..Les Paul:

Gibson Les Paul Studio

La capitolul de chitare clasice nu pot sa va dau sfaturi prea bune pentru ca am cantat foarte putin la asa ceva…asa ca puteti ori sa-mi dati un mesaj sa va fac o recomandare, ori sa va interesati singuri…ca idee, ce se gaseste la noi in Romania si sunt foarte apreciate sunt chitarele clasice Manuel Rodriguez.

Sa vorbim acum foarte putin si despre accesorii…coardele D’addario pe care vi le-am recomandat (adica astea) costa 30 de lei in magazinul Muzica. Daca vreti sa va luati un capodastru nou si rezistent, din metal, il gasiti in acelasi loc la acelasi pret de 30 de lei. Nu in ultimul rand, daca va intereseaza un tuner, gasiti foarte multe tot in Muzica sau la MC Music cu preturi cuprinse intre 80 si 100 de lei. Alte accesorii va trebui sa le las pentru alt articol pentru ca acesta oricum e mai lung decat ma asteptam.

Incheiere

Sper ca v-ati facut o oarecare idee despre ce ati putea sa va cumparati de Craciun daca ceea ce va doriti este o chitara…pana atunci mai este o luna (fix😛 ), asa ca mai ai timp sa te gandesti. So have fun picking out a new guitar and think about Santa cause he may already have a present for you🙂 .

10 responses to this post.

  1. Posted by Spyc on Noiembrie 25, 2009 at 21:56

    eu mi-am luat chitara tot in ajunul sarbatorilor, acum 2 ani. un maxine. dupa o perioada in care mi-am incins degetele pe corzi au inceput sa o cam manance termitele, dar recent am scos-o de sub pat.🙂 go go with the blog!

    Răspunde

  2. Posted by Deea on Noiembrie 25, 2009 at 22:48

    eu as vrea o husa. ai idee cam cat e?

    Răspunde

    • Pai pentru o husa decenta trebuie sa scoti din buzunar undeva in jur de 70-80 de lei…gasesti ori huse Proel de chitara acustica sus la Magazinul Muzica, ori huse Ibanez (tot de acustica) la MC Music…daca vrei husa de electrica preturile sunt cam la fel…oricum, o sa mai scriu in curand un alt articol doar cu accesorii, asa ca urmareste-mi blogul in continuare si zi-le si prietenilor tai de el😀

      Răspunde

    • Posted by Dartz on Decembrie 1, 2009 at 19:22

      gasesti huse de acustica chiar si mai ieftin. de la 32 ron in sus pe soundcreation.ro. dar eu zic ca merita sa investesti mai mult intr-o husa.

      Răspunde

  3. Posted by Sheraku on Noiembrie 25, 2009 at 23:08

    si eu tot maxine.😀

    Răspunde

  4. Posted by ioanaaa on Decembrie 13, 2009 at 20:10

    eu ma duc pe 18 dec in magazinul Muzica din Buc.
    Sper sa gasesc o Maxine, ca daca nu, o sa trebuiasca sa-mi iau Cataluna sau Stagg si n-am auzit niciodata cum suna :-??

    Răspunde

    • Maxine n-am mai vazut ultima oara cand am trecut pe-acolo…dar daca tot te duci, nu inchide ochii si du-te la etajul 1, unde gasesti si Horele noastre din Reghin (eu am una si sunt foarte multumit de ea…mai buna decat Maxine, oricum🙂 ), dar gasesti si magazinul celor de la MC Music unde au chitare Aria, care sunt destul de ok si sunt sigur ca baietii de acolo o sa te ajute si o sa poti sa auzi si cum suna….daca totusi esti hotorata pe firmele mentionate de tine, as alege Stagg..lumea pare sa fie multumita de ele raport pret/calitate…asa ca chitara noua fericita! Sper sa-ti placa si sa-ti aduca multe bucurii si note frumoase🙂

      Răspunde

  5. Posted by ioanaaa on Decembrie 17, 2009 at 16:41

    multumesc :*

    Răspunde

  6. Posted by io on August 2, 2010 at 21:38

    salut, despre chitari electrice maxine (in special copie dupa jackson ) stii ceva?

    Răspunde

    • Sincer, nici nu stiu daca Maxine au chitare electrice. Sincer, nici nu stiu daca Maxine mai exista la noi pe piata ca nu le-am mai vazut. Dar, sfatul meu e sa nu-ti iei o chitara electrica mai ieftina acompaniata de un amplificator mai ieftin pentru ca sunetul va fi dezamagitor. Mai bine iti iei o chitara acustica decenta pe care sa exersezi, iar cand ai ajuns la nivelul dorit, poti sa strangi bani sa iti iei echipament electric decent.🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

