Primele Acorduri II

Sper ca v-ati descurcat cu prima parte a acestei lectii…daca nu, mai incercati si sunt sigur ca o sa va iasa!🙂

Azi o sa ne continuam putin lectia si mai adaugam putin la ce am invatat deja…totul are un scop in spate si acesta este, evident, sa invatam prima noastra melodie…si asta vom face in urmatoarea lectie…ca sa ajungem insa la ea, mai trebuie sa adaugam cateva lucruri.

Ce acorduri folosim?

O sa folosim mici variatii ale acordurilor pe care le-am folosit data trecuta, adica:

E: 022100

Am: 002210

Sper ca stiti deja ca E este Mi, iar Am este La minor.

Ce degete folosim?

Pentru aceasta lectie, la mana stanga o sa mai adaugam un deget, mai exact degetul 1 (aratatorul).

  • La acordul Em de data trecuta (022000) vom mai adauga acum, pentru a forma acordul E, degetul 1 pe primul spatiu al coardei G (adica Sol, adica a 4-a coarda ca grosime)
  • La acordul Asus2 de data trecuta (002200) vom mai adauga acum, pentru a forma acordul Am, degetul 1 pe primul spatiu al coardei B (adica Si, adica penultima coarda ca grosime)

Observati ca degetele raman in continuare in aceeasi formatie, nu se dezlipesc unul de altul si le miscam pe toate in acelasi timp, cu un spatiu mai jos sau mai sus.

Ce ritm folosim?

Pai pentru prima parte a exercitiului o sa folosim clasicul ritm de folk, ca sa ne obisnuim putin cu aceasta schimbare. Cum arata ritmul de folk?

Folk Rhythm

Pentru a doua parte a exercitiului insa, vom complica putin lucrurile…o sa folosim alt tip de ritm, care arata asa (este un video mai jos ca sa vedeti si cum suna):

Probabil va pare infricosator, dar nu e chiar asa🙂 …sfatul care-l dau mereu cand e vorba de invatat ceva nou la chitara se aplica si aici: Faceti miscari cat mai incet posibil si dupa ce va iese la aceasta viteza foarte mica, apoi o puteti creste treptat pana o puteti face cat de repede doriti!

Sa vorbim putin despre acest ritm: observati ca l-am impartit in 3 parti…prima parte cu 2 sagetele, a doua parte cu 4 sagetele si a treia parte tot cu 4 sagetele…le-am impartit asa si ca sa va fie voua mai usor sa le urmariti, dar si pentru masura: presupunem ca ne ia un timp X sa facem prima parte…apoi va trebui ca a doua parte sa o facem in acelasi timp X si a treia parte tot in acelasi timp X…altfel spus, doua sagetele din a doua parte trebuie sa dureze la fel de mult ca o sageata din prima parte…altfel spus, daca ne ia o secunda sa facem prima parte, a doua parte trebuie sa o facem tot intr-o secunda….sper ca ati inteles🙂

Pentru ambele ritmuri facem ritmul cate o data pentru fiecare acord, apoi schimbam in celalalt acord.

Exemplu

Am pus din nou un video ca sa va ghidati dupa el, sa vedeti cum ar trebui sa sune, cum ar trebui sa arate…ascultati cu atentie ca sa intelegeti mai bine ritmul….si daca vreti, incercati chiar sa cantati in acelasi timp cu el…de multe ori chiar ajuta🙂

Felicitari! Ai mai invatat ceva nou si esti pe drumul cel bun spre invatarea primei tale melodii! Nu uita sa exersezi cat mai mult si sa te distrezi facand asta!🙂