Citirea diagramelor de acorduri

Am zis ca vom folosi acest site si acum a venit momentul…intrati pe site-ul JGuitar! Haideti sa vedem foarte pe scurt cum ne poate ajuta acest site…o sa extindem totul cand o sa ajungem la game, acordaje diferite, etc. …ce ne intereseaza pe noi acum este cum citim diagramele de acorduri.

Primul lucru pe care-l observati cand intrati pe site este un search bar care iti cere „Chord Symbol”, adica denumirea acordului…am observat in lectiile cu primele acorduri ca eu am dat niste simboluri (Asus2, Em, Am, E)…in acest search tab puteti introduce aceste simboluri si vi se va arata imediat o diagrama a acordului respectiv.

Exemplu

Cautam cu „Em”…rezultatele vor arata asa:

Vedem ca avem 4 variante, dintre care prima este varianta pe care v-am propus-o eu…este prima pentru ca este cea mai folosita metoda de a tine acordul respectiv….toate 4 sunt corecte, dar depinde de cerintele noastre: in ce gama vrem sa fie, cu ce alt acord vrem sa legam, etc. …pentru moment, e cel mai bine sa folositi doar prima varianta a unui acord caci aceea e cea mai simpla si folosita.

Hai sa vedem si ce inseamna notatiile:

  • cerculetul mov ne indica unde sa punem degetele pe coarde
  • cerculetul gol ne indica ca vom trece pana peste acea coarda cand tinem acordul respectiv
  • X-ul ne indica ca NU vom trece pana peste acea coarda cand tinem acordul respectiv
  • „7th fr”, „12th fr”, etc., ne indica pe al catelea spatiu al gatului chitarei trebuie sa tinem degetele pentru forma respectiva a acordului

Sa vedem acum si cum arata pe chitara acest acord (click to enlarge):

Acum stiti sa cititi si diagrame de acorduri…gasiti pe site-ul JGuitar toate acordurile posibile, asa ca folositi-l cu incredere!

Felicitari! Inca un pas reusit spre a invata multe cantece dragute la chitara!🙂

Lasă un răspuns

