Cel mai bun Riff al secolului 21

Ce e un riff? In muzica, un riff este o progresie de acorduri, model, tipar, refren sau figura melodica repetate, cantate fie de partea de ritm, fie de partea solo, formand baza unei compozitii muzicale.

Ce tare! Acum stim cu totii si ce e un riff.

Revenind la titlul articolului, de curand s-a facut un mic sondaj pe net de catre cei de la Total Guitar pentru a stabili care este, dupa parerea fanilor, cel mai bun riff al acestui secol, secolul 21.

Si castigatorul de abia s-a strecurat in acest top, dat fiind ca albumul cu melodia respectiva a fost lansat in 2001. Sunteti curiosi sa stiti, nu-i asa? Ei bine, Muse ocupa primul loc cu melodia „Plug In Baby” de pe albumul „Origin of Symmetry”. Un riff intr-adevar foarte interesant, dar totusi, dupa parerea mea, nu cel mai bun. Insa oamenii si-au exprimat parerea, deci expunem doar fapte🙂.

Muse – Plug In Baby

Destul de misto, nu? Poate unii din voi nu si-au dat seama care este riff-ul…pai e destul de simplu: prima parte dupa distorsia incurcata de la inceput…deci undeva pe la secunda 6. Daca ascultati toata piesa, va veti da seama ca acea parte se repeta de multe ori in melodie.

Interesant este ca Muse au obtinut si locul 5 in acest top, cu melodia „Knights of Cydonia”. Nu contest in niciun caz ca Matthew Bellamy a scos niste riff-uri care-ti taie respiratia, dar sunt obisnuit mai mult cu piese gen „Stockholm Syndrome” sau „Hysteria” si mi-ar fi placut sa apara si ele in primele locuri. Hai sa vedem cum suna „Hysteria” sa vedeti si ce-mi place mie😛.

Muse – Hysteria

In top 10 s-a strecurat o alta formatie care-mi place foarte mult. Pe locul 6 ii gasim pe cei de la Queens of the Stone Age. Melodia cu care au ajuns pe acest loc este „No One Knows”. O alegere destul de buna. As fi ales alte melodii, insa definitia riff-ului nu-si gasea chiar locul acolo. Deci aici un mare thumbs up!

Queens of the Stone Age – No One Knows

O alta prezenta sigura in top 10 trebuia sa fie White Stripes cu „Seven Nation Army”. O sa indraznesc sa zic ca melodia asta e un fel de „Smoke on the Water” a timpurilor moderne. Toata lumea stie melodia, toata lumea ii stie riff-ul si mai toti care canta la chitara stiu sa o cante, intr-un fel sau altul. Daca imi amintesc bine, cu aceasta melodie au reusit si sa castige premiul de „Cea mai buna linie de bas, fara a folosi un bas”. Destul de interesant, nu? Cu aceasta melodie ii gasim pe cei de la White Stripes pe locul 7. Ar fi trebuit sa fie mai aproape de locul 1, dar asta e doar parerea mea.

The White Stripes – Seven Nation Army

O alta melodie importanta care o gasim in top 10 vine de la The Killers. Nu stiu daca merita neaparat locul asta, pentru ca nu mi se pare ca riff-ul e asa creativ si special. Merita in mod cert un loc in top 20 sa zicem, dar nu locul 9, pe care s-au plasat cu melodia „Mr. Brightside”.

The Killers – Mr. Brightside

Astea au fost prezentele remarcabile din top, dupa parerea mea. Puteti sa studiati top 10 putin mai jos, sa faceti si voi propuneri pentru cel mai bun riff, cel mai bun riff romanesc sau sa decideti daca topul e corect.

1. Muse – ‘Plug In Baby’
2. Velvet Revolver – ‘Slither’
3. Avenged Sevenfold – ‘Afterlife’
4. Dream Theater – ‘The Dark Eternal Night’
5. Muse – ‘Knights of Cydonia’
6. Queens of the Stone Age – ‘No One Knows’
7. White Stripes – ‘Seven Nation Army’
8. Machine Head – ‘Halo’
9. The Killers – ‘Mr Brightside’
10. Avenged Sevenfold – ‘Beast And The Harlot’

5 responses to this post.

  1. Din pacate, sau mai degraba din fericire, gusturile in materie de muzica sunt atat de diferite. Mie de exemplu mi-a placut foarte mult „the killers”. Nu au o linie melodica foarte sofisticata, dar suna placut. Sincer le-as fi dat un loc mai bun, dar asta este.

    Răspunde

    • Ai perfecta dreptate. Si eu as fi inclus multe alte melodii in topul asta, insa oricat de mult imi plac mie melodiile alea pentru cat de linistite sau interesante sunt, nu repsecta atat de mult ideea de riff creativ, cu un aer proaspat, iesit din comun.
      Dar daca tot am ajuns la parerea mea, Biffy Clyro ar fi trebuit neaparat sa ocupe un loc in top 10. Am si pe blog una sau doua melodii de la ei si poti/puteti sa va mai uitati pe tub (as in youtube)…dupa parerea mea, ei sunt zeii riff-urilor🙂 .

      Răspunde

  2. Super. Am ascultat ceva, acum ca mi-ai spus🙂 . Sincer e prima data cand ii aud si sunt ok. Mi-a placut cel mai mult „many of horror”.
    Stii ce e interesant, ii vad pe multi ca se chinuie atat de mult sa scoata o compozitie, un riff creativ si degeaba. Pana la urma ei nu inteleg ideea de baza, ca muzica este o stare de spirit, trebuie sa inveti sa traiesti mai intai si apoi sa incepi sa compui…

    Răspunde

  3. sa inveti sa traiesti si sa simti si apoi sa transpui totul in muzica. total de acord cu Razvan.
    cat despre biffy clyro, preferatele mele sunt „bubbles” si „many of horror” (in ordinea asta). si pe locul 3 as pune probabil „god and satan”.

    Răspunde

    • Da, sunt melodii foarte reusite, si mie imi plac toate 3…dar dpdv al riff-urilor au melodii mult mai bune, cum ar fi

      Mie unul imi place foarte mult riff-ul si tocmai d-aia l-am si invatat…mai e ‘Only one word comes to mind’ sau


      Ei sunt foarte cunoscuti pentru alternarea multor riff-uri de-a lungul unei melodii si piesa anterioara este un exemplu bun. Si ei au ajuns in top 50, dar vom vorbi despre asta intr-o parte a 2-a a post-ului ce va veni cat de curand🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

