Cel mai bun riff al secolului 21 part 2

Am vazut deja trupele si melodiile care au ajuns in top 10…dar topul merge pana la 50, asa ca mai avem de studiat de la 10 pana la 50. Pai sa incepem!

O sa vorbesc doar de formatiile care imi sunt cunoscute si care imi plac…o sa postez si tot topul la sfarsit si puteti sa cautati singurei melodiile despre care nu vorbesc aici sa va formati o parere.

Pe locul 11 se situeaza Lamb of God cu melodia „Redneck”…doar scriu putin de ei, pentru ca daca as posta melodia in sine, n-ar face placere prea multor oameni, pentru ca stilul lor e metalcore, groove metal si chestii de genul asta…imi plac mai multe piese ce apartin stilului acesta, insa nu toata lumea il inghite atat de usor. Daca voi n-aveti astfel de probleme, cautati pe YouTube si ascultati…si videoclipul e destul de amuzant :)…dar dupa parerea mea, o melodie mult mai reusita de la ei e „Hourglass”…acum depinde de gusturi.

Ajungem pe locul 14, unde ii gasim pe RHCP…CE? Nu stii de la ce vine RHCP? Red Hot Chilli Peppers…imposibil sa nu fi auzit de ei…au riffuri foarte bune si ar fi trebuit sa fie mai prezenti in top, insa se pare ca nu sunt atat de apreciati pe cat credeam. Ocupa acest loc cu melodia „Can’t Stop” pe care o sa o ascultam si noi chiar acum:

Red Hot Chilli Peppers – Can’t Stop

Aproape un clasic…genial!

Locul 15 este ocupat de cei de la Deftones cu o melodie recenta…nu pot sa zic ca-mi place atat de mult melodia asta, comparativ cu materialele lor anterioare, insa nu eu fac topul…poate nu e inteligent sa postez melodia asta din aceleasi motive ca la Lamb of God, insa o sa risc, doar pentru ca imi plac foarte mult Deftones.

Deftones – Rocket Skates

Nu, nu plecati, vin melodii mai prietenoase!😛

The White Stripes apar din nou in top, de data aceasta pe locul 16, cu melodia „The Hardest Button to Button”…un riff destul de catchy, dar nu neaparat atat de melodios…videoclipul insa e destul de interesant, trupa formandu-si un fel de pattern de neconfundat al videoclipurilor. Am ascultat in prima parte o melodie de la ei, deci o sa-i sarim aici.

Supergrupul (cum li se zice in engleza) Them Crooked Vultures au ajuns si ei in acest top, pe pozitia 17, desi sunt o trupa noua si albumul nu are o vechime prea mare…insa talentul lui Joshua Homme si-a spus inca o data cuvantul, propulsand melodia „Mind Eraser, No chaser” sus in acest top. El e si frontman-ul formatiei Queens of the Stone Age, deci nu e singura lui aparitie in acest clasament.

Them Crooked Vultures – Mind Eraser, No Chaser

O alta prezenta sigura in top trebuia sa fie Arctic Monkeys…au un stil inconfundabil, cu riff-uri rapide, proaspete, care chiar si spre surprinderea lor, au prins foarte bine, propulsandu-i rapid in toate topurile internationale. Ei ocupa locul 18 cu melodia „I Bet That You Look Good On The Dancefloor”. Eu unul presupun ca stiti cu totii melodia, deci n-o sa o postez aici.

Sper ca n-ati obosit ca mai avem ceva pana la final…daca vreti, puteti sa luati o scurta pauza😛.

Am ajuns pe locul 23, loc ocupat de scotienii de la Franz Ferdinand…o trupa care pentru mine promitea mult la inceput, dar de-a lungul timpului m-au impresionat din ce in ce mai putin….totusi, melodia cu care au ajuns in acest top e una care-mi place si sper sa va placa si voua.

Franz Ferdinand – Take Me Out

Urmeaza pe locul 29 una din trupele mele preferate…am mai vorbit despre ei aici pe watchmyguitar, deci n-o sa mai repet ce am zis deja. Mai bine hai sa ascultam direct melodia. Mie unul mi se parea ca merita un loc mai bun, totusi…riff-ul e foarte reusit!

Bloc Party – Hunting for Witches

Sa trecem la o melodie mai matinala si mai energica. Ca reprezentanti ii avem pe Razorlight. Melodia se numeste „In The Morning” si ocupa pozitia 36 in top. Nu cred ca e atat de corect…nu mi se pare un riff atat de bun, mai ales ascultand alte melodii de la ei care au riff-uri mai speciale…dar asta e parerea poporului🙂

Razorlight – In The Morning

Am ajuns pe locul 39. De ce ne oprim la el? Pentru ca s-a facut o nedreptate! Rage Against The Machine meritau un loc mult mai bun…ei au redefinit chitara instr-un stil mai aparte, rap metal…si nu numai, au adus lucruri noi si speciale in alternative metal si nu metal…este adevarat de asemenea ca riff-urile lor se bazeaza foarte mult si pe efecte, dar nu vad acest lucru ca fiind un impediment. Melodia cu care ocupa acest loc prea indepartat de varful topului este „Renegades of Funk”.

Rage Against the Machine – Renegades of Funk

Singurul video de pe Vimeo…nuuuuu…bad YouTube ca nu aveti o versiune buna a melodiei cu imagini decente.

Pe 40 ii gasim pe cei de la Alice in Chains….mie unul imi plac foarte mult…de fapt am si visat cum ma duceam la niste concerte de-ale lor…n-o sa postez insa melodia pentru ca am observat ca nu prea multa lume ii agreeaza…plus ca am mai vorbit despre ei in alte posturi, deci puteti sa cititi din arhiva. Melodia in discutie este „Check My Brain”, de pe ultimul album al formatiei, „Black Gives Way To Blue”, lansat pe 25 Septembrie 2009.

Sa mergem mai departe. Am vorbit despre ei si in comentariile primei parti ale articolului si ma bucur ca vorbim si aici de ei. Dupa parerea mea, ei sunt cei mai buni cand vine vorba de riff-uri, alternarea riff-urilor si tot ce tine de jocuri cu riff-uri. Melodia cu care au ajuns pe locul 43 nu ilustreaza atat de bine cele zise putin mai sus, dar e mai catchy si probabil d-aia a castigat. De asemenea, as fi vrut sa-i vad mai aproape de primul loc.

Biffy Clyro – Bubbles

Inca putin si incheiem. Mai vorbim doar de 3 trupe. Prima din aceste 3 este SOAD…nici SOAD nu stii de la ce vine? System Of A Down. Pe solist sigur il stii: Serj Tankian. In mod normal n-as fi postat melodia asta, dar vreau ca lumea sa-si aminteasca cum suna Serj Tankian impreuna cu restul trupei de la SOAD…de ce zic asta? Pentru ca nu pot sa zic ca ma incanta atat de mult proiectul solo al lui Serj…in fine…pe 45 gasim melodia „B.Y.O.B.”.

System Of A Down – B.Y.O.B.

PE 46 gasim o formatie a copilariei…cel putin copilaria mea…au trecut si pe la noi prin tara, ii stiti cu totii: Limp Bizkit. Isi meritau locul in acest top si pozitia 46 nu e deloc rea pentru cei de la Limp Bizkit. Melodia asta are o varianta mai buna cand e cantata live, dar o sa postez piesa inregistrata in studio pentru mai multa claritate:

Limp Bizkit – Break Stuff

Last, but not least, pe locul 47 ii gasim pe cei de la Kasabian…o formatie care mi s-a parut mereu ciudata si interesanta…sunt surprins ca apar in acest top, dar nu pot sa zic ca ma plang :)…imi plac mai mult alte melodii de la ei, dar din punct de vedere al riff-ului, sa zicem ca melodia asta e mai buna. Daca vreti sa ascultati si altceva de la ei, incercati „LSF” sau „Reason is Treason” sau orice altceva vreti voi🙂.

Kasabian – Underdog

Cam astea sunt, dupa parerea mea, prezentele importante din top…mai sunt si artisti ca Metallica, Slash si alte nume mari, insa n-am considerat ca melodiile sunt atat de reprezentative pentru acest clasament. O sa postez cat de curand topul complet si puteti sa experimentati si voi cu trupe noi de care n-am vorbit eu.

Multumesc ca ati rezistat la un articol atat de lung si sper ca a fost o mini-serie interesanta🙂.

One response to this post.

  1. Le-am ascultat pe toate, care le-ai postat. Interesante… unele le-am mai auzit. Ciudat, desi poate nu e cea mai grozava mi-a atras atentia SOAD -” B.Y.O.B”

    Răspunde

Lasă un răspuns

